Vilkår og betingelser
Indeks:
Artikel 1 – Definitioner
Artikel 2 – Entrepreneur identitet
Artikel 3 – Anvendelse
Artikel 4 – Tilbuddet
Artikel 5 – Kontrakten
Artikel 6 – fortrydelsesret
Artikel 7 – Omkostninger i tilfælde af tilbagetrækning
Artikel 8 – Udelukkelse af fortrydelsesret
Artikel 9 – Prisen
Artikel 10 – Overholdelse og garanti
Artikel 11 – Levering og implementering
Artikel 12 – Udvidet varighed transaktioner: varighed, opsigelse og fornyelse
Artikel 13 – Betaling
Artikel 14 – Klager
Artikel 15 – Tvister
Artikel 16 – Supplerende eller anderledes vilkår
Artikel 1 – Definitioner
I disse betingelser:
1. Grace periode: Den periode, inden for hvilken forbrugeren kan udøve sin fortrydelsesret;
2. Forbruger: den fysiske person ikke handler under udøvelse af erhverv eller virksomhed og en afstand kontrakt med entreprenøren;
3. Dag: kalender;
4. Transaktion Varighed: en fjernsalgsaftale vedrørende en række produkter og / eller tjenesteydelser, levering og / eller køb er spredt over tid;
5. Langsigtet databærer: ethvert betyder, at forbrugeren eller virksomhed, der gør det muligt for information til ham personligt er rettet til at gemme på en måde, der letter fremtidig høring og uændret gengivelse af de lagrede oplysninger.
6. Fortrydelsesret: evnen for forbrugerne at se inden for ventetiden kontraktens;
7. Iværksætter: de fysiske eller juridiske produkter og / eller tjenesteydelser til forbrugere;
8. Afstand kontrakt betyder en aftale inden for rammerne af et system, organiseret af iværksætteren for fjernsalg af produkter og / eller tjenester, indtil aftalens indgåelse udelukkende til brug for en eller flere kommunikationsteknikker afstand;
9. Teknologi til fjernkommunikationsteknik: midler, der kan bruges til at indgå en kontrakt, uden at forbrugeren og erhvervsdrivende at være i samme rum.
Artikel 2 – Entrepreneur identitet
Ipirio
E-mail: info@ipirio.nl
CoC nummer: 572.890.50
Momsregistreringsnummer: NL852518158B01
Hvis aktiviteten af iværksætteren er omfattet af en relevant licensordning: oplysninger om tilsynsmyndigheden;
Hvis iværksætteren et lovreguleret erhverv:
– Den faglige sammenslutning eller organisation, som han er tilknyttet;
– Den professionelle, det sted i EU eller EØS, hvor den tildeles;
– En henvisning til de faglige regler, der gælder i Nederlandene, og instruktioner, hvor og hvordan kan tilgås disse faglige regler.
Artikel 3 – Anvendelse
1. Disse generelle betingelser gælder for alle udbud af iværksætteren og enhver aftale med en afstand mellem virksomheder og forbrugere.
2. Inden der indgås kontrakt afstand, teksten til disse generelle betingelser stilles til rådighed for forbrugeren. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, før aftalen indgås på afstand, viser, at de generelle betingelser for inspektion på den erhvervsdrivendes lokaler og sendes gratis så hurtigt som muligt på anmodning af forbrugeren.
3. Hvis aftalen afstand indgås elektronisk, uanset det foregående afsnit, og inden kontrakten afstand er afsluttet, vil teksten i disse vilkår og betingelser elektronisk stilles til rådighed for forbrugeren på en sådan måde, at ved at forbrugeren på en enkel måde kan lagres på et varigt medium. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, inden kontrakten afstand er lukket, vil angive, hvor at være opmærksom på de generelle betingelser elektronisk, og at de vil blive sendt gratis på anmodning af forbrugeren elektronisk eller på anden måde.
4. I tilfælde af, at udover disse generelle betingelser også bestemt vare eller tjenesteydelse betingelser gælder, andet og tredje afsnit anvendelse, og forbrugeren kan fortsætte i tilfælde af modstridende vilkår stole på den gældende bestemmelse for ham Dette er den mest gunstige.
Artikel 4 – Tilbuddet
1. Hvis et tilbud har en begrænset varighed eller på visse betingelser, vil dette udtrykkeligt fremgå af tilbuddet.
2. Tilbuddet omfatter en komplet og nøjagtig beskrivelse af de tilbudte produkter og / eller tjenester. Beskrivelsen er tilstrækkeligt detaljeret til at tillade en korrekt vurdering af tilbuddet af forbrugeren. Hvis entreprenøren bruger disse billeder er en sand afspejling af de produkter og / eller tjenester. Indlysende fejl eller fejl i tilbuddet bindende for iværksætteren.
3. Hvert tilbud indeholder sådanne oplysninger, der er klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og pligter er knyttet til at acceptere tilbuddet. Det gælder især:
o prisen inklusive afgifter;
o eventuelle leveringsomkostninger;
o hvordan aftalen vil blive opnået, og hvilke handlinger de kræver;
o gælder om fortrydelsesretten eller ej;
o betalingsmetode, levering eller opfyldelse af kontrakten;
o Fristen for at acceptere tilbuddet, eller fristen for at tilslutte sig den pris;
o størrelsen af taksten for fjernkommunikationsteknik, hvis omkostningerne ved at bruge teknikken til fjernkommunikation er beregnet på en anden end den almindelige billetpris for de kommunikationsmidler grundlag;
o hvis kontrakten er indgivet efter afslutning, og hvis ja, hvordan dette kan tilgås af forbrugeren;
o hvordan forbrugeren inden aftalens indgåelse kan kontrollere de oplysninger, som han i henhold til kontrakten og reparation om nødvendigt;
o andre sprog, herunder hollandsk, kan indtastes kontrakten
o den adfærd, som den erhvervsdrivende er underkastet, og den måde forbrugeren kan konsultere disse adfærdsmæssige koder elektronisk; og
o den minimale varighed af afstanden kontrakt i tilfælde af en udvidet transaktion.
Artikel 5 – Kontrakten
1. Aftalen er underlagt bestemmelserne i punkt 4, konkluderede på tidspunktet for forbrugeren accepterer tilbuddet, og opfylder de tilsvarende betingelser.
2. Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, vil den erhvervsdrivende straks anerkender elektronisk modtagelse af accept af tilbuddet. Indtil modtagelsen af denne accept ikke er blevet bekræftet af driftslederen, kan forbrugeren hæve købet.
3. Hvis der oprettes aftalen elektronisk, vil den erhvervsdrivende træffe passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger til at beskytte den elektroniske overførsel af data, og han vil sikre en sikker web miljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, vil den erhvervsdrivende træffe passende sikkerhedsforanstaltninger.
4. Iværksætteren kan – inden for lovens rammer – informere eller forbrugeren kan opfylde sine betalingsforpligtelser, og alle disse omstændigheder og faktorer, der er vigtige for en sund indgåelsen af aftalen om fjernsalg. Hvis operatøren under denne undersøgelse var berettiget for ikke at indgå aftalen, har han ret til at afvise eller at binde dens gennemførelse særlige betingelser en ordre eller anmodning.
5. Iværksætteren vil den vare eller tjenesteydelse til forbrugeren følgende oplysninger skriftligt eller på en sådan måde, at den kan opbevares på en tilgængelig måde af forbrugeren på et varigt medium at sende:
en. adressen på etableringen af virksomheden, hvor forbrugerne kan indgive klager;
b. betingelser og hvordan forbrugeren kan udøve fortrydelsesretten, eller en klar erklæring om udelukkelsen af fortrydelsesretten;
c. oplysninger om garantier og eftersalgsservice;
d. de data, der indgår i artikel 4, stk 3 af disse betingelser, medmindre driftslederen disse oplysninger allerede gives til forbrugeren før gennemførelsen af aftalen;
e. kravene til at opsige aftalen, hvis aftalen har en varighed på mere end et år eller er af ubestemt varighed.
6. I tilfælde af en udvidet transaktion er bestemmelsen i foregående afsnit gælder kun for den første levering.
Artikel 6 – fortrydelsesret
Når levere produkter:
1. Når du køber produkter, kan forbrugeren opsige aftalen uden begrundelse inden for 14 dage. Denne periode begynder på dagen efter modtagelsen af produktet af forbrugeren eller en pre-udpeget af forbrugeren og iværksætteren annoncerede repræsentant.
2. I denne periode forbrugeren vil behandle produktet og emballagen. Han vil være produktet kun at pakke eller som er nødvendige for at vurdere, om han ønsker at holde produktet. Hvis han udøver sin fortrydelsesret, vil han produktet med alt tilbehør og – hvis det med rimelighed er muligt – i dets oprindelige tilstand og emballage til iværksætteren, ifølge den erhvervsdrivende forudsat rimelige og klare instruktioner.
Når leverer tjenesteydelser:
3. Når der leverer tjenesteydelser, har forbrugeren mulighed for at opsige aftalen uden begrundelse, i mindst fjorten dage, startende på dagen for aftalens indgåelse.
4. For at kunne udøve sin fortrydelsesret, at forbrugernes fokus til den erhvervsdrivende levere og / eller udseende på levering til område, forudsat rimelige og klare instruktioner.
Artikel 7 – Omkostninger i tilfælde af tilbagetrækning
1. Hvis forbrugeren udøver sin fortrydelsesret, ikke vil overstige omkostningerne ved tilbagesendelse shipping cost.
2. Hvis forbrugeren har betalt et beløb, iværksætteren dette beløb så hurtigt som muligt, men ikke senere end 30 dage efter returnering eller annullering, refusion.
Artikel 8 – Udelukkelse af fortrydelsesret
1. Operatøren kan udelukke fortrydelsesretten fra forbrugeren, i det omfang de i stk 2 og 3. Udelukkelsen af fortrydelsesretten gælder kun, hvis den erhvervsdrivende tydeligt i tilbuddet, i hvert fald i god tid inden indgåelsen af aftalen angivet.
2. Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for produkter:
en, der er blevet skabt af iværksætteren efter forbrugerens specifikationer .;
b. der er klart personligt i naturen;
c. der ikke kan returneres på grund af deres karakter;
d. at ødelægge eller forældes;
e. hvis pris afhænger af udsving på kapitalmarkedet, over hvilken den erhvervsdrivende ikke har nogen indflydelse;
f. for individuelle aviser og blade;
g. til lyd og videooptagelser og computer software, som forbrugeren har brudt forseglingen.
3. Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for tjenesteydelser:
en. om indkvartering, transport, forplejning og fritidstilbud bære på en bestemt dato eller i en given periode;
b. hvis levering med udtrykkeligt samtykke fra forbrugeren, før perioden er udløbet
c. på spil og lotterier.
Artikel 9 – Prisen
1. Under den i tilbudsperioden har ikke øget priserne på de produkter og / eller tjenester, undtagen for prisændringer som følge af ændringer i momssatser.
2. Uanset det foregående stykke, de forretningsmæssige produkter eller tjenester, hvis priser er genstand for udsving i det finansielle marked, og hvor iværksætteren har ingen kontrol på variable priser. Disse udsving og det faktum, at nogen kursmål, er på tilbud.
3. Prisstigninger inden 3 måneder efter indgåelse af kontrakten er kun tilladt, hvis de følger af lovgivning eller regler.
4. Prisstigninger fra 3 måneder efter indgåelse af kontrakten er kun tilladt, hvis den erhvervsdrivende har indvilliget og:
en. de er resultatet af lovgivning; eller
b. forbrugeren har ret til at opsige aftalen på datoen stigningen træder i kraft.
5. Priserne i levering af produkter eller ydelser er inklusive moms.
Artikel 10 – Overholdelse og garanti
1. Entrepreneur garanterer, at produkter og / eller tjenesteydelser opfylder udbudsbetingelserne anført i tilbuddet, rimelige krav til pålidelighed og / eller brugbarhed og de eksisterende love om datoen for indgåelsen af kontrakten bestemmelser og / eller statslige regler. Hvis det er aftalt, iværksætteren også sikre, at produktet er egnet til andet end normal brug.
2. Ved den erhvervsdrivende, producenten eller importøren ikke påvirker de juridiske rettigheder og krav, som forbrugeren kan påberåbe sig i henhold til kontrakten mod den erhvervsdrivende.
Artikel 11 – Levering og implementering
1. Den erhvervsdrivende vil tage størst mulig omhu, når der modtages og gennemføre ordrer på produkter og ved vurderingen af ansøgninger om levering af tjenesteydelser.
2. Leveringsstedet er den adresse, at forbrugeren gør kendt til virksomheden.
3. Med forbehold af hvad der er anført i artikel 4 i disse vilkår og betingelser, selskabet accepterede ordrer hurtigt inden for 30 dage, medmindre der er aftalt en længere leveringstid. Hvis levering er forsinket, eller hvis en ordre er ikke eller kun delvist gennemført, forbrugeren modtager dem inden 30 dage efter bestillingen. Forbrugeren i dette tilfælde ret til at opsige kontrakten uden at pådrage og være berettiget til kompensation.
4. I tilfælde af opløsning i overensstemmelse med det foregående stykke, operatøren det beløb, som forbrugeren har betalt så hurtigt som muligt, men senest 30 dage efter afvisning.
5. Hvis levering af en bestilt vare viser sig umuligt, vil den erhvervsdrivende bestræbe sig på at give en erstatning elementet skal være tilgængeligt. Ved levering vil blive rapporteret, at en udskiftning element leveres på en klar og forståelig måde. For udskiftning poster fortrydelsesret kan ikke udelukkes. Udgifterne til returforsendelse afholdes af iværksætteren.
6. Risikoen for skader og / eller tab af produkter påhviler den erhvervsdrivende op til tidspunktet for levering til forbrugeren eller en pre-udpeget og iværksætteren annoncerede repræsentant, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.
Artikel 12 – Udvidet varighed transaktioner: varighed, opsigelse og fornyelse
Varsel
1. Forbrugeren kan kontrakt på ubestemt tid, som strækker sig til regelmæssig levering af produkter (herunder el) eller tjenester til enhver tid opsige de gældende opsigelse regler og et varsel på op til en måned.
2. Forbrugeren kan er indgået for en bestemt periode, som strækker sig til regelmæssig levering af produkter (herunder el) eller tjenester når som helst ophæve i slutningen af den faste sigt tillægges gældende opsigelse regler og en meddelelse ikke overstiger en måned .
3. Forbrugerne kan de aftaler, der er nævnt i de foregående afsnit:
o Cancel til enhver tid og ikke være begrænset til opsigelse på et bestemt tidspunkt eller i en given periode;
* Mindst annullere på samme måde som de er indgået;
o Cancel på samme varsel som selskabet har forhandlet for sig selv.
Udvidelse
4. En kontrakt er indgået for en bestemt periode, som strækker sig til regelmæssig levering af produkter (herunder el) eller er måske ikke automatisk forlænges eller fornyes for en bestemt periode.
5. Uanset det foregående afsnit, er indgået en aftale for en bestemt periode, som strækker sig til regelmæssig levering af daglige eller ugentlige aviser og blade forlænges stiltiende for en tidsbegrænset periode på op til tre måneder, som forbrugere disse udvidede aftale ved udgangen af forlængelsen kan opsige med varsel på højst en måned.
6. En kontrakt for en bestemt periode, som strækker sig til regelmæssig levering af produkter eller tjenesteydelser kan kun forlænges på ubestemt tid, hvis forbrugeren kan opsige til enhver tid med et varsel på op til en måned og en meddelelse på mere end tre måned strækker sig til den almindelige tilfældet i aftalen, men mindre end en gang om måneden, leverer dagligt, nyheder og ugentlige aviser og blade.
7. En aftale med begrænset varighed på regelmæssig levering af forsøg dage, nyheder og ugeaviser og magasiner (forsøg eller indledende abonnement) vil blive afsluttet automatisk og ikke stiltiende videreføres efter retssagen eller indledende.
Dyrt
8. Når en kontrakt har en varighed på mere end et år, kan et år efter at forbrugeren opsige aftalen til enhver tid med et varsel på op til en måned, medmindre de er rimelige og retfærdige mod opsigelse inden udgangen af den aftalte sigt modstå .
Artikel 13 – Betaling
1. Medmindre andet er aftalt, at de skyldige beløb, som forbrugeren skal betales inden 14 dage efter starten af den fortrydelsesfrist, der er nævnt i artikel 6, stk 1. I tilfælde af en aftale om at yde en service begynder at løbe efter forbrugeren har modtaget bekræftelse af aftalen.
2. Ved salg af produkter til forbrugere i de generelle betingelser kan aldrig fastsætte et forskud på mere end 50%. Hvis betalingen er aftalt, kan forbrugeren ikke gøre nogen rettigheder med hensyn til gennemførelsen af ordren eller tjenesteydelse (r) før forudbetaling er foretaget.
3. Forbrugeren har pligt til unøjagtigheder i data leveret eller specificeret betaling straks til operatøren.
4. I tilfælde af misligholdelse af forbrugeren, operatøren underlagt lovmæssige begrænsninger, ret til at gå videre til forbrugeren kundgjort at opkræve rimelige omkostninger.
Artikel 14 – Klager
1. Iværksætteren har en meget omtalte klager og behandler klager i henhold til denne procedure.
2. Klager over udførelsen af kontrakten skal straks, fuldstændigt og klart beskrevet og forelagt for iværksætteren, når forbrugeren har opdaget manglerne.
3. Iværksætteren klager inden for en frist på 14 dage fra datoen for modtagelsen. Hvis en klage er en overskuelig længere behandlingstid, så besvaret af operatøren inden for den frist på 14 dage med en kvittering for modtagelse og en angivelse, hvis forbrugeren kan forvente en mere detaljeret svar.
4. Hvis klagen ikke kan løses ved gensidig aftale skaber en tvist, der er genstand for bestride.
Artikel 15 – Tvister
1. Kontrakter mellem iværksætteren og forbrugeren af disse udtryk refererer kun til nederlandsk lovgivning.
Artikel 16 – Supplerende eller anderledes vilkår
Supplerende eller forskellige bestemmelser i disse vilkår kan ikke være til skade for forbrugerne og bør registreres skriftligt eller kan være på en sådan måde, at forbrugeren på en tilgængelig måde lagret på et varigt medium